Tuotteiden takuuvaihtoYleiset takuuvaihdon ehdot:
1. Tuote on ostettu Mikropolix Oy:lta. Emme vastaa muiden jälleenmyyjien myymistä tai ulkomailta ostetuista tuotteista. 2. Tuotteen takuuaika on voimassa. 3. Takuuaika alkaa ostopäivästä. Mikäli tuotteen takuusta vastaa valmistaja, ota yhteys valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Mikäli takuuvaihdosta vastaa Mikropolix, seuraa takuupalautusohjettamme. 4. Takuuviasta on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi pitänyt havaita. 5. Myönnämme toimittamillemme tuotteille valmistajan oman tehdastakuun materiaalin ja valmistuksen osalta. Takuu ei korvaa tuotteessa olevia fyysisiä vaurioita, eikä mitään välillisiä vastuita. 6. Takuu EI korvaa tietojen menetystä esim. rikkoontuneen kiintolevyn yhteydessä. 7. Tuotteen vika on kuvattu asianmukaisesti ja tarkasti (mikäli palautettavasta tuotteesta ei löydy kuvattua vikaa, takuupalautusoikeutta ei ole ja lisäksi veloitamme ehjän tuotteen testaamisesta huolto- ja toimituskuluja voimassa olevan hinnaston mukaisesti). 8. Yhteensopivuusongelma ei ole hyväksyttävä palautuksen syy. 9. Takuukorjaukset tai -vaihdot eivät pidennä takuuaikaa. 10. Tuotteiden takuu on voimassa vain Suomessa. 11. Tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Takuuvaihtoprosessi Viallinen tuote palautetaan Mikropolix Oy:lle viipymättä vian havaitsemisesta. Tuotteen lisäksi tarvitsemme ostokuitin ja tarkan vikaselostuksen. Mikäli tuotteen toimittaminen Mikropolix Oy:lle on vaikeaa voi loppukäyttäjä hoitaa useimpien laitteiden takuun suoraan valmistajan kanssa. Ohjeet saatavilla valmistajien kotisivuilta tai myyjäliikkeeltä kysyttäessä. Testaamme palautetut tuotteet ja tarkka vikakuvaus on erittäin tärkeä. Mikäli palautetusta tuotteesta ei löydy kuvattua vikaa, tulemme laskuttamaan asiakkaalta tarkastusmaksun voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Pyrimme ensisijaisesti vaihtamaan tuotteen samanlaiseen, joko tehdaskorjattuun tai uuteen tuotteeseen. Jos tuote on loppunut varastosta tai kyse on ei-varastoitavasta tuotteesta, korvaamme tuotteen asiakkaalle, kun se palautuu maahantuojalta tai valmistajalta korjauksesta/vaihdosta. Korjausajat eri toimittajien ja tuotteiden välillä vaihtelevat paljon. Mikäli palautettua tuotetta ei saada korvattua samanlaisella, vaihdetaan tuote ominaisuuksiltaan vastaavaan tai parempaan tuotteeseen. Mikäli kumpikaan vaihtoehto ei ole mahdollinen, tuote hyvitetään. Hyvityshinnassa otetaan huomioon tuotteen ikä, päivän hinta ja tuotteesta jo saatu hyötykäyttö. Takuu ei korvaa tuotteessa olevia fyysisiä vaurioita, jotka ovat aiheutuneet huolimattomasta käsittelystä, virheellisestä asennuksesta, putoamisesta, kosteudesta, ukkosesta, kuljetusvauriosta, tms. Tuotteen takuu mitätöityy mikäli sarjanumero on poistettu tai turmeltunut lukukelvottomaksi. Myös kaikenlainen tuotteen modifioiminen tai virittäminen mitätöi takuun. Takuu ei korvaa tietojen menetystä, muiden tuotteiden aiheuttamia vaurioita tai muita välillisiä vahinkoja. |
MPX tietokoneen huoltotakuuKaikilla MPX tietokoneilla on 24 kk huoltotakuu, ellei toisin ole sovittu. Mahdolliset yksittäiset komponenttitakuut saattavat olla voimassa vielä tietokoneen takuun umpeuduttua.
Takuukorjaukset suoritetaan Mikropolix Oy:n huollossa. Asiakas vastaa takuuhuollon kuljetuskustannuksista. Takuunalaisen ongelman esiinnyttyä tietokone tulee toimittaa viipymättä Mikropolixin huoltoon. Tietokoneen käyttö viasta huolimatta rikkoo usein tietokonetta lisää ja esim. tiedostojen palautus vaikeutuu. Takuu ei korvaa seuraavista asioista aiheutuneita vikoja: - Varomaton käyttö - Staattinen sähkö - Ukkonen - Virukset - Sähkökatkokset - Virheelliset asennukset - Fyysiset vauriot - Kosteusvauriot - Muu vahinko - Epäonnistunut firmware- BIOS-päivitys - Ylikellotus |